reklama

Môže zemetrasenie v Japonsku zlepšiť povesť Slovenska ?

„ ... A tieto odborné tímy môžu garantovať, že urobia dobrú povesť Slovenskej republike a možno by sme mohli napraviť tú naštrbenú povesť v Japonsku spôsobenú kauzou Interblue." - aj toto dnes odkázal minister životného prostredia József Nagy cez médiá svojím spoluobčanom. Po tomto vyjadrení pána ministra som však nadobudol zvláštny pocit, že pánovi ministrovi ide v prvom rade o jeho povesť - a až potom o povesť Slovenska. Pretože zamýšľať sa v súvislosti so zemetrasením v Japonsku práve teraz nad povesťou Slovenska, mi príde dosť od veci.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Obrázok blogu

To, čo sa stalo v Japonsku nie je nič príjemné, a preto je vhodne zdržať sa - hlavne teraz - akýchkoľvek politických odkazov, ktoré zaváňajú leštením ega niektorých politikov.

Nepochybujem o schopnostiach záchranného tímu, ktorý chce pán minister poslať do Japonska pomáhať zachraňovať ľudí spod trosiek po zemetrasení. A obdivujem odvahu takýchto ľudí. Predpokladám však, že ani takýmto zdatným a skúseným záchranárom nepadne vhod, keď niekto vopred - ešte pred tým ako vôbec boli pozvaní a niečo konkrétne urobili - hovoril pred kamerami v ich mene o tom, že môžu garantovať, že pomôžu napraviť povesť Slovenska naštrbenú kauzou Interblue.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa mňa je úplne scestné, ak minister spája dokopy takéto súvislosti práve teraz. Pochybujem, že záchranári budú pri svojej ťažkej záchranárskej práci myslieť na to, že vylepšujú povesť Slovenska alebo že za svoju hrdinskú prácu dostanú metál. Budú sa zaoberať konkrétnymi krízovými situáciami a rozmýšľať ako ich efektívne a rýchlo vyriešiť. V prvom rade - ako zachrániť čo najviac ľudí. To ostané príde neskôr, keď na to bude správny čas.

Možno si niekto pomyslí, že aj ja zneužívam situáciu na to, aby som si „kopol" do pána ministra. Ja však nie som verejný činiteľ platený z daní občanov ako je pán minister. Mojou povinnosťou (a to úplne dobrovoľnou) je upozorňovať na konanie verejných činiteľov, ktoré je v rozpore s princípmi verejnej služby. Napríklad sa musím ozvať, keď si niekto za naše peniaze manipulatívnym spôsobom leští svoje ego.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Úlohou pána ministra je poskytnúť Japoncom pomoc, ktorú dokáže náš štát poskytnúť - rýchle a bez zbytočných rečí. To si želám aj ja - občan Slovenskej republiky.
Kauza predaja emisií za polovičnú cenu s tým však teraz nijako nesúvisí. Vytĺkanie politického kapitálu z tejto kauzy práve teraz je vykročením smerom k morálnym štandardom tých, čo túto kauzu spôsobili. Pán minister mohol s týmto „ľúbivým politickým bonmotom" pár týždňov počkať. Ja som si dovolil poskytnúť „občiansku spätnú väzbu" hneď. Pretože mi skutočne záleží na povesti Slovenska a za politikov, ktorí nás zastupujú sa chcem hanbiť čo najmenej. Mám inú možnosť?

Róbert Oružinský

Róbert Oružinský

Bloger 
  • Počet článkov:  120
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu